اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : ساماندهی و کاهش آلودگی هوا مطالبه به حق مردم است.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈسعید متصدیˈ روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مرکزی در اراک افزود:رویکرد دولت تدبیر و امید در تمامی امور حفظ و ارتقای مسایل زیست محیطی است و حل بحران حاد آلاینده های محیطی در شهرهای آلوده ای چون اراک در اولویت برنامه های محیط زیست کشور است.

وی توضیح داد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای هشت کلانشهر کشور در هیات دولت تصویب و به استانها ابلاغ شده و می طلبد که بندهای آن با حساسیت و نظارت بهینه دنبال شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: طبق مصوبه هیات دولت از ابتدای سال جاری استفاده از سوخت یورو 4 در هشت کلانشهر آلوده کشور الزامی است و دستگاههای متولی اجرایی و نظارتی استان مرکزی باید در تحقق کامل این مصوبه بکوشند.

متصدی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی امسال اعتبارمناسبی برای اجرای پروژه مقابله با ریزگردها در کشور تصویب کرده که عملیاتی شدن اقدامات این حوزه در بهبود کیفی هوا موثر است.

استاندار استان مرکزی در این دیدار گفت: با آغاز کار مسوولان دولت تدبیر و امید موضوع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک دغدغه ای جدی بوده و با نشستهای تخصصی به صورت علمی در کاهش منابع انتشار آلاینده ها در حوزه حمل و نقل شهری، صنعت و بهینه سازی سوخت کوره های آجرپذیری اقداماتی دنبال شده است.

ˈمحمدحسین مقیمیˈ افزود: انتظار است مسوولان بالادستی حمایتهای بیشتری در موضوعات اجرایی و اعتباری برنامه های کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک داشته باشند و در تحقق سریعتر اهداف در دست پیگیری استان را یاری دهند.

کلانشهر اراک یکی از شهرهای آلوده کشور شناخته شده که بالا بودن غلظت ذرات گرد و غبار، منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ازون، ذرات معلق و دی اکسید نیتروژن منشا این آلودگی ها است.

تاریخ خبر: 10/02/1393


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.